Mangrove

14 februari 2017 - Manzanillo, Costa Rica

Gisteren zijn we vertrokken van Samara richting Nicoya . Vervolgens stukje oostwaarts gereden. Tijdens de lunchpauze zagen we een aantal ara's. Prachtige vogels en zeker in de vrije natuur. Halverwege de middag kwamen we aan op onze nieuwe bestemming, de Enselada lodge. Het ligt heel mooi met uitzicht op de baai. Ook hier is het bloedje heet, zeker 33 graden. Maar met beetje wind erbij prima uit te houden.
Vanmorgen stond de wekker op 5.15 uur. Om 6.00 uur vertrok de boot voor een mangrove tocht. We zagen de zon opkomen. Schitterend! We hebben heel veel vogels gezien, o.a. fregatvogels, pelikanen, regenwulp, visarend en ibis. Op de koop toe ook nog een krokodil en wasbeertjes gezien.
Morgen, als we weer verder reizen, doen we onderweg een "krokodillentocht ". We zullen er dan hopelijk nog veel meer zien want je weet het maar nooit wat de natuur ons biedt.

1. Conny:
    14 februari 2017
    Super leuk al die vogels met prachtige kleuren! En dan die aap! Kijk je wel uit voor die krokodillen? de helft van de reis zit er al weer op zeker?