Tortuguero

18 februari 2017 - Tortuguero National Park, Costa Rica

Gisteravond hebben weer de goene kikker gezien. Lef vond hem. We wilden het beestje niet te veel lastig vallen met foto's maken. We hebben mooie foto's van hem in het begin van deze reis gemaakt. Na een goede nacht slapen vanmorgen wederom vroeg op pad richting Tortuguero. Onderweg gestopt bij een mega grote bananenplantages. Hier komen de chiquita, Dole en Del Monte bananen vandaan. Eind van de ochtend waren we bij de boot die ons naar Tortuguero zou brengen. Alle koffers uit de bus en ook op de boot. Waar we nu zijn kan je alleen per boot komen. Geweldig hoor, geen verkeer hier. We zitten nu in de Mawamba lodge, echt heel mooi hier. Het ligt op een landtong met aan de ene kant de rivier en de andere kant de Atlantische oceaan. Het is hier ook heel warm, vanmiddag gaf de thermometer 35 gr aan. We hebben leuk stukje over het strand gewandeld en op wijntjestijd een glaasje gedronken bij het zwembad. En wat zagen we: toekans. Prachtige beesten, zie foto. Zo dadelijk lekker dineren met de hele groep.

1. Conny:
    19 februari 2017
    grappig van die bananen! Als je ze dan hier in de winkel ziet liggen dan denk je vast aan Costa Rica terug! Fijn dat jullie zo genieten hoor! Weer veel foto,s gemaakt zeker? Nou, dat zal dan wel weer wennen worden hier met die lage temperaturen!